Concert Zingen zonder Grenzen

Concert Zingen Zonder Grenzen 16 september 2017 in de St. Martinuskerk in Etten. Dit concert maakte onderdeel uit van het bezoek van het Duitse koor aan Ulft, de plaats waar de dirigente Marie-Louise Braber is geboren.

Uitvoerenden Concert:
Dameskoor Con Brio uit Ebersdorf (Duitsland) Dirigente: Marie-Louise Baabe
Ulfts Gemengd Koor dirigent: Gerard Rutjes.
Muzikale begeleiding : Henk Bennink

UGK en Con Brio samen

Nadat de beide koren tijdens een smakelijk Chinees buffet met elkaar hadden kennisgemaakt op vrijdag 15 september, vond op zaterdag het gezamenlijk concert plaats.
Het UGK opende het concert met het mooie Cantique de Jean Racine van Gabriel Fauré waarna het gewijde Benedictus en Agnus Dei van Jenkins werden uitgevoerd.
La Vergine Degli Angeli werd mooi uitgevoerd door koor en soliste Annet Heijnst waarna het koor het eerste gedeelte afsloot met Psalm 42 van Mendelssohn.
Con Brio vervolgde het concert met countrysongs als Bright morning Sky en musical melodieën als Nessaja uit Tabaluga van Peter Maffay. Heel mooi werd uitgevoerd het bekende Caro mio ben van Tommaso Giordani. Als laatste nummer voor de pauze zongen beide koren het nummer You Raise Me Up.

Na de pauze vervolgde Con Brio het programma met het nummer Sing sang song van R. Siegel en zong het koor het bekende nummer Siyahamba dat werd meegeneuriëd door het UGK. Halleluja van Cohen en ‘Zo was het eens’ werden in bewerkte vorm door Marie-Louise Baabe voortreffelijk uitgevoerd.
Tot verrassing van ieder, zong Con Brio tenslotte het Ulfts volkslied Ulf Blif Ulf, enthousiast meegezongen door het UGK en aanwezigen in de kerk.

UGK met soliste Annet Heijnst

UGK met soliste Astrid Heuvels

Con Brio uit Ebersdorf

Ulfts Gemengd Koor

Het laatste stuk van het concert werd vertolkt door het UGK. De mannen zongen het lied Down by the Sally Gardens van John Rutter. Prima gezongen. Ook het UGK zong Hallelujah van Cohen. Vervolgens zong het koor in vlot tempo Gabriellas Sång, Java Jive en Eres Tú. Mooi gezongen door soliste Astrid Heuvels.

De avond eindigde met het door beide koren gezongen lied Sag’ beim Abschied.

Het was een zeer geslaagd concert met de uitnodiging van het Duitse Con Brio aan het UGK om, wellicht een keer in de komende jaren, in Ebersdorf op bezoek te komen.

Alma van Hoevelaak.