Seizoensafsluiting 2024

Maandagavond 8 juli sloten we het seizoen 2023/2024 af met een gezellige avond. De organisatie was in handen van het bestuur.

Alle bestuursleden hadden heerlijke taarten en koeken gebakken en toen de koorleden binnenkwamen mocht iedereen iets lekkers uitkiezen. Daarbij werd koffie en thee geschonken. Er waren ook partners meegekomen, en het is altijd fijn om op die manier iedereen weer te zien.

Er waren diverse teams gemaakt maar waarvoor die teams waren was nog een verrassing. Nadat iedereen was voorzien van een drankje en Toon rond was gegaan met een schaal met kaas, worst en komkommer kreeg iedereen de informatie waar ze op hadden zitten wachten. Elk team kreeg de opdracht een lied te schrijven, van minimaal twee coupletten en een refrein. Ook kreeg elk team een eigen thema. Het thema van team rood was ouder worden, van team geel het koor, van team blauw mijn kinderjaren, van team groen dirigent, van team bruin componist, van team oranje vakantie en van team roze hobby’s.

Er werd druk nagedacht, geschreven, gelachen, getwijfeld. Intussen had René heerlijke hapjes gemaakt. Er werd nog eens wat ingeschonken, en iedereen was druk bezig met het lied. Team bruin ging zelfs op het herentoilet even hun lied oefenen. Dat beloofde veel goeds. Toen we aangaven dat op een gegeven moment elk team nog 10 minuten had om het lied af te maken werd er hevig geprotesteerd. Maar na 20 minuten moest het toch echt gebeuren. Elk team kwam naar voren om het door hun geschreven lied ten gehore te brengen. De jury, bestaande uit Toon, Tineke en Anneke, had een beoordelingsformulier zodat ze de verschillende teams goed met elkaar konden vergelijken.

De jury werd echt compleet verrast: wat een geweldige prestatie werd er door iedereen neergezet: creatief, origineel, meestal een redelijke uitvoering en het in zo korte tijd geschreven lied liep bij vrijwel ieder team ook nog goed. Iedereen had gewonnen! Het team dat er een beetje uitsprong was team rood en zij kregen dan ook de wisselbeker. Verder was er voor iedereen een kleinigheidje, zodat iedereen een prijsje had.

Fijne vakantie voor iedereen en graag tot ziens op 19 augustus.

Anneke Hettema